تبیان، دستیار زندگی
چاپ دوم كتاب «با من به بوسنی می آیی؟» بازگشت ادیتا به وطن، نوشته كارین كوسترر و ادیتادو گالیج و با ترجمه صدیقه وجدانی با شكل و شمایل جدید توسط سوره مهر منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وطن فقط یک سرزمین نیست

خاطرات یک نویسنده از جنگ بوسنی

چاپ دوم كتاب «با من به بوسنی می آیی؟» بازگشت ادیتا به وطن، نوشته كارین كوسترر و ادیتادو گالیج و با ترجمه صدیقه وجدانی با شكل و شمایل جدید توسط سوره مهر منتشر شد.

با من به بوسنی می آیی؟

سودابه سالم در مورد ترجمه این كتاب گفت: چند سال پیش ضمن سفر به كشور اتریش برای شركت در یك سمینار علمی با این كتاب و كتاب دیگر به نام «وطن یک سرزمین نیست» آشنا شدم و چون بین خاطرات این كتاب ها و خاطرات جنگ تحمیلی همخوانی هایی وجود داشت و ما هم مثل مردم بوسنی تجربه جنگ را داشتیم تصمیم گرفتم این دو كتاب را ترجمه كنم.

وی ادامه داد: هر دو كتاب «با من به بوسنی می آیی؟» و « وطن فقط یک سرزمین نیست » خاطرات واقعی ادیتادو گالیج دختر نوزده ساله ای است كه خود از نزدیك شاهد وقایع آغاز و پایان جنگ بوسنی بوده است كه وی پس از اینكه به آلمان می آید با همكاری دوست آلمانی خود، كارین كوسترر تصمیم می گیرد این خاطرات را بنویسد.

وجدانی با بیان اینكه این كتاب برای گروه سنی نوجوان است ادامه داد:كتاب «وطن یك سرزمین نیست» چند ماه پیش منتشر شد و این كتاب كه قبلا چاپ شده بود با شكل و شمایل و در ویرایش جدید به چاپ دوم رسید.

لازم به ذكر است كتاب « وطن فقط یك سرزمین نیست » نوشته كارین كوسترر و ادیتا دوگالیج هم با ترجمه صدیقه وجدانی، در 18 فصل چند ماه پیش توسط سوره مهر منتشر شد.

این كتاب نیز شامل گزارش واقعی زندگی قبل و حین جنگ یك خانواده بوسنیایی است كه در یوگسلاوی سابق زندگی می كردند و با هدف ترویج صلح و آشتی نوشته است.

چاپ دوم كتاب «با من به بوسنی می آیی؟» بازگشت ادیتا به وطن نوشته كارین كوسترر و ادیتادو گالیج با شكل و شمایل جدید در قطع 155 صفحه،قطع پالتویی و در تیراژ 2هزا رو 500 نسخه و با قیمت 2 هزا رو 500 تومان توسط سوره مهر منتشر شده است.

تنظیم : بخش فرهنگ پایداری تبیان