تبیان، دستیار زندگی
من می ترسم این کتاب اصلا به دست شما نرسد. مقام رهبری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاک های نرم کوشک

هدیه بخش هنر مردان خدا به مناسبت نوروز 89

من می ترسم این کتاب اصلا به دست شما نرسد. " مقام رهبری "

خاک های نرم کوشک

با توجه به عنایات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ  فرهنگ دفاع مقدس و بیان خاطرات و اندیشه های شهدا و خصوصا به تاکید معظم له در مورد خواندن کتاب خاک های نرم کوشک ، بخش هنر مردان خدا مصمم است همگام با مردم شهید پرور دراستقبال از کاروان راهیان نور ،این کتاب زیبا را در معرض مطالعه ی عموم قرار دهد.  باشد که با خواندن حتی روزی یک صفحه از این کتاب با اندیشه و منش شهدا آشنا شویم .

گزیده‌ی سخنان رهبر معظم درباره ‌ی كتاب "خاک ‌های نرم كوشک"

الان چند سالى است كه كتاب‌هایى درباره‌ى سرداران و فرماندهان جنگ باب شده و مى‌نویسند و بنده هم مشترى این كتاب‌هایم و مى‌خوانم. با این‌كه بعضى از این ‌ها را من خودم از نزدیک مى ‌شناختم و آنچه را هم كه نوشته، روایت‌هاى صادقانه است- این هم حالا آدم مى‌تواند كم و بیش تشخیص دهد كه كدام مبالغه‌آمیز است و كدام صادقانه است- بسیار تكان‌دهنده است.

الان چند سالى است كه كتاب‌هایى درباره‌ى سرداران و فرماندهان جنگ باب شده و مى‌نویسند و بنده هم مشترى این كتاب‌هایم و مى‌خوانم.

آدم مى ‌بیند این شخصیت ‌هاى برجسته، حتى در لباس یک كارگر به میدان جنگ آمده‌اند؛ این اوستا عبدالحسین بُرُنسى، یك جوان مشهدى بنّا كه قبل از انقلاب یک بنا بود و با بنده هم مرتبط بود، شرح حالش را نوشته‌اند و من توصیه مى‌كنم و واقعاً دوست مى‌دارم شماها بخوانید. من مى‌ترسم این كتاب ‌ها اصلاً دست شماها نرسد. اسم این كتاب "خاک ‌هاى نرم كوشک" است؛ قشنگ هم نوشته شده.

شهید برونسی

ایشان اول جنگ وارد میدان نبرد شده بود و بنده هم هیچ خبرى نداشتم. بعد از شهادتش، بعضى از دوستان ما كه به مجموعه‌هاى دانشگاهى و بسیج رفته بودند و با این جوان بى‌سواد- بى‌سواد به معناى مصطلح؛ البته سه، چهار سالى درس طلبگى خوانده بوده، مختصرى هم مقدمات و ابتدایى و این ‌ها را هم خوانده بوده- صحبت كرده بودند، مى‌گفتند آن‌چنان براى این‌ها صحبت مى‌كرده و حرف مى ‌زده كه دل ‌هاى همه ‌ى این‌ها را در مشت مى‌گرفته. به ‌‌خاطر همین كه گفتم؛ یک معرفت درونى را، یك ادراک را، یک احساس صادقانه را و یک فهم از عالم وجود را منعكس مى‌كرده؛ بعد هم بعد از شجاعت ‌هاى بسیار و حضور در میدان‌هاى دشوار، به شهادت مى‌رسد؛ كه حالا كارى به جزئیات آن ندارم. این زیبایی‌هایى كه آدم در زندگى یک چنین آدمى یا شهید همت و شهید خرازى مى‌ تواند پیدا كند و یا این ‌هایى كه حالا هستند، نظیرش را شما كجا مى‌توانید پیدا كنید؟ كجا مى‌شود پیدا كرد؟

در جمع فیلم‌سازان و كارگردانان سینما و تلویزیون

لازم به تذکر است که کتاب خاک های نرم کوشک از روز 23 اسفند 88 همزمان با سالروز شهادت این شهید بزرگوار و همراه با اعزام کاروان های راهیان نور ، روز های فرد بر روی صفحه هنر مردان خدا قابل مشاهده می باشد .

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی