تبیان، دستیار زندگی
کتاب دا که روایت سیده زهرا حسینی از دوران جنگ را شامل می شود در حال ترجمه به سه زبان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترجمه کتاب «دا»

توزیع لوح فشرده نقد كتاب «دا» فرهنگسرای بانو

محمد حمزه‌زاده مدیر انتشارات سوره مهر - ناشر كتاب "دا" - با اعلام این خبر گفت: در حال مذاكره برای ترجمه این كتاب به سه زبان انگلیسی، اردو و تركی استانبولی هستیم و مراحل عقد قرارداد با مترجمان تقریباً در حال نهایی شدن است.

 وی افزود: برای ترجمه انگلیسی "دا"  پال اسپراكمن مترجم آمریكایی كه پیش از این هم كتابهای "شطرنج با ماشین قیامت" (حبیب احمدزاده)، "سفر به گرای 270 درجه" (احمد دهقان) و اسماعیل (امیرحسین فردی) را ترجمه كرده بود مذاكره كرده‌ایم و ایشان از این كار استقبال و اعلام آمادگی كامل كرده‌اند.

مدیر انتشارات سوره مهر درباره مترجمان این كتاب به دو زبان دیگر نیز تاكید كرد: چون هنوز قرارداد نهایی را با این دو نفر امضاء نكرده‌ایم فعلاً از ذكر اسامی آنها خودداری می‌كنم.

حمزه‌زاده گفت: هنوز درباره انتشار و گستره توزیع این كتاب نمی‌توان سخن گفت چرا كه ناشر و موزع خارجی پس از اتمام ترجمه و تحویل آن مشخص خواهد شد هر چند در صورت نیاز سوره مهر آماده همكاری برای توزیع و نشر كتاب در كشورهای مورد نظر است.

وی در عین حال از كوتاه شدن بخشهایی از كتاب "دا" در حین ترجمه به این زبانها خبر داد و تاكید كرد: نكته‌ای كه درباره ترجمه "دا" وجود دارد و حائز اهمیت است این است كه بخشهایی از آن با توجه به فضای كشورهایی كه كتاب در آنها توزیع می‌شود، ضرورتاً كوتاه خواهد شد.

سیده زهرا حسینی

دا" روایت خاطرات سیده زهرا حسینی در بصره و خرمشهر است که توسط سیده اعظم حسینی تدوین و تنظیم شده است که سالهای محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی محور مركزی این كتاب را تشكیل می‌دهد. این كتاب از زبان دختری 17 ساله گوشه‌ای از تاریخ جنگ تحمیل را بازگویی می‌كند و به اعتقاد اغلب كارشناسان مهمترین و تاثیرگذارترین كتاب در زمینه خاطره‌نگاری دفاع مقدس محسوب می‌شود.

به گزارش مهر وی افزود: برای ترجمه انگلیسی دا با پال اسپراکمن مذاکره کرده ایم و ایشان از این کار استقبال و اعلام آمادگی کرده اندو مدیر انتشارات سوره مهر درباره مترجمان این کتاب به دو زبان دیگر تاکید کرد چون قرارداد نهایی را با این دو نفر امضا نکرده ایم، ما فعلا از ذکر اسامی آنها خودداری می کنیم.

تاكنون بیش از 50 هزار نسخه از كتاب "دا" به فروش رفته و سال گذشته عنوان دومین كتاب پرفروش انتشارات سوره مهر را به خود اختصاص داد. "دا" در مدت كمتر از شش ماه بیش از 20 بار تجدید چاپ شد، هم اکنون تیراژ دا به مرز 75 چاپ رسیده است ، که به نظر می رسد عنوان پر فروشترین کتاب در سال 88 را کسب نماید .

بخش هنر مردان خدا