تبیان، دستیار زندگی
تا قرن هجدهم، نظامیان برای ادای احترام به مافوق خود، کلاه از سر برمی‏‏داشتند. این نوع ادای احترام در میان بسیاری از افراد غیرنظامی نیز هنوز مرسوم است. در قرون وسطی، نیز شوالیه‏ها برای دیدار با فرمانده یا شخصیت‏های بزرگ درباری، کلاه خودشان را از سر بر می‏د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلام نظامی در قرون متفاوت

سلام

تا قرن هجدهم، نظامیان برای ادای احترام به مافوق خود، کلاه از سر برمی‏‏داشتند. این نوع ادای احترام در میان بسیاری از افراد غیرنظامی نیز هنوز مرسوم است. در قرون وسطی، نیز شوالیه‏ها برای دیدار با فرمانده یا شخصیت‏های بزرگ درباری، کلاه خودشان را از سر بر می‏داشتند.

اما بعد از قرن هجدهم شیوه‏ ادای احترام نظامیان تغییر کرد و این علتی اساسی داشت.

در آن زمان، نظامیان از اسلحه‏هایی استفاده می‏کردند که با باروت پر می‏شد و شلیک آنها گرد سیاهی بر دست‏های افراد باقی می‏گذاشت. در نتیجه اگر سرباز یا افسری می‏خواست برای ادای احترام به مافوق خود کلاه از سربردارد، کلاهش خیلی زود پوسیده می‏شد و آسیب می‏دید. به همین دلیلی، شیوه‏ ادای احترام یا سلام نظامی به کلی تغییر کرد. در برخی مناطق، سلام نظامی به صورت تعظیم یا زانو زدن بود.

اما امروزه برای ادای سلام نظامی، فرد دست راست خود را بالا می‏برد و رو به مخاطبش، انگشتان را به پیشانی و سایبان کلاه نزدیک می‏کند.

پرسش و پاسخ علمی برای کودکان

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

   **********************************

مطالب مرتبط

کوچک‏ترین کشور دنیا در قلب شهر رم

چرا هفته هفت روز است؟

باکتری های گلودرد را می شناسید؟

زندگی زیرزمینی

اسکیموها چطور زندگی می‏کنند؟

شما هم بدانید

ساخت آسمان خراش از چه زمانی آغاز شد؟

معنی پرچم

کاغذ را چگونه تهیه می‏کنند؟

قلب‏‏هایی که در سینه‏ی راست می‏تپند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.