تبیان، دستیار زندگی
كسانی كه آن جا بودند، پاسخ دادند خیر رسول خدا، آن وقت رسول خدا ادامه دادند، نماز مثل همان نهر آب پاك است كه با هر نمازی كه می خوانید، گناهان شما را، خدا می بخشد.»
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نماز


كسانی كه آن‌جا بودند، پاسخ دادند خیر رسول خدا، آن وقت رسول خدا ادامه دادند، نماز مثل همان نهر آب پاك است كه با هر نمازی كه می‌خوانید، گناهان شما را، خدا می‌بخشد.


نماز

آب پاك

عدهای از یاران امام محمدباقر (ع) با هم درمورد علت این‌كه نماز برای پیامبر اكرم (ص) و امامان اهمیت فراوان دارد، صحبت می‌كردند. هركدام از آن‌ها چیزی گفت تا این‌كه یکی از دوستان امام گفت:

بگذارید این را از امام باقر (ع) بپرسیم، او امام معصوم خداست و همه چیز را بهتر و بیش‌تر از مردم عادی می‌داند. بنابراین، نزد امام رفتند و از ایشان پرسیدند: «ای امام بزرگوار، چرا برای رسول خدا (ص) و خانواده‌ی شما، نماز این‌قدر اهمیت دارد؟»

امام فرمودند: جدم رسول الله (ع) می‌فرمودند، اگر در خانه‌ی هركس نهر آب پاكی باشد و هر روز پنج مرتبه خود را در آن بشوید، آیا باز هم كثیفی و آلودگی در او باقی می‌ماند؟ "كسانی كه آن‌جا بودند، پاسخ دادند خیر رسول خدا، آن وقت رسول خدا ادامه دادند، نماز مثل همان نهر آب پاك است  كه با هر نمازی كه می‌خوانید، گناهان شما را، خدا می‌بخشد.»

پس وقتی كه نماز میخوانی به این مسئله توجه كن، به حمد و سوره، به ركوع و سجود و به تمام بخش‌های آن و این را بدان كه هرگناهی، وقتی بین این نماز و نماز قبل از آن از تو سرزده آمرزیده می‌شود.

مقصود نعیمی ذاکر
نشر لک لک


منبع: آموزش مفاهیم دینی به خردسالان، کتاب راهنمای آموزش قصه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.