تبیان، دستیار زندگی
سازمان بین المللی حفاظت از منابع طبیعی و گروه متخصصانبولتن دوزیستان گمشده جهان را که زیست شناسان به شدت در جستجوی آنها هستند منتشر کرد. در ابتدای این لیست نام وزغ طلایی قرار دارد که آخرین بار سال 1989در کاستاریکا دیده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قورباغه های تحت تعقیب

سازمان بین المللی حفاظت از منابع طبیعی  دوزیستان گمشده جهان را که زیست شناسان به شدت در جستجوی آنها هستند اعلام کرد. 10 دوزیست که در لیست مهمترین دوزیستان گم شده جهان قرار داشته و به تازگی منتشر شده اند را مشاهده می کنید:

قورباغه های تحت تعقیب

- در ابتدای این لیست نام وزغ طلایی قرار دارد که آخرین بار سال 1989در کاستاریکا دیده شده است.  وزغ طلایی با نام علمی "Incilius periglenes" در لیست 10 تایی تحت تعقیب ترین جانداران دوزیست مقام اول را دارد و یکی از مشهورترین گونه های گم شده است که جمعیت آنها تقریبا منقرض شده است.

قورباغه های تحت تعقیب

- قورباغه ویتلینوس با نام علمی" R. vitellinus " که در سال 1984 در دامنه‌های کوهستان کلارک استرالیا پیدا شده  و از سال 1985 تا به حال دیده نشده است. این جانور پس از تخم گذاری بچه های خود را می خورد تا آنها در شکمش رشد کرده و از طریق دهانش متولد شوند.

قورباغه های تحت تعقیب

- وزغ منقاردار بین النهرین که به نام علمی"Rhinella rostrata" شناخته شده در نزدیکی روستای کلمبیایی "مزوپوتمیا" کشف شده و از سال 1914 تا بحال دیده نشده است. این جاندار به خاطر سر هرمی شکلش مورد توجه قرار دارد.

قورباغه های تحت تعقیب

- سمندر کوهنورد جکسون با نام علمی "Bolitoglossa jacksoni" که آخرین بار در سال 1975 دیده شده به نظر می‌رسد این جانور حیرت انگیز زرد و سیاه در اواسط سال 1970 از لابراتواری در کالیفرنیا دزدیده شده است.

قورباغه های تحت تعقیب

- قورباغه آفریقایی با نام علمی "Callixalus pictus" که همیشه تصویر نقاشی شده آن دیده شده آخرین بار در سال 1950 در روآندا وکونگو دیده شده است.

قورباغه های تحت تعقیب

- وزغ Rio Pescado stubfoot آخرین بار در سال 1995 در اکوادور دیده شده است احتمال می رود این گونه توسط بیماری قارچی از بین رفته باشد.

قورباغه های تحت تعقیب

- سمندر ترکستانی با نام علمی "Hynobius turkestanicus" که آخرین بار در سال 1909 دیده شده تنها دو نمونه از آنها تا بحال در منطقه ای بین پامیر و سمرقند کشف شده است.

قورباغه های تحت تعقیب

- وزغ سرخ خالدار با نام علمی Atelopus sorianoi که در جنگل های انبوه ونزوئلا دیده شده و از سال 1990 به بعد خبری از آنها در دست نیست.

قورباغه های تحت تعقیب

- قورباغه "هولا" با نام علمی" Discoglossus nigriventer" که آخرین بار در سال 1955 ردیابی شده اند.

قورباغه های تحت تعقیب

- وزغ "سامباس" که برای آخرین بار در سال 1950 در جزیره بورنئو دیده شده است.

خبرگزاری مهر
گروه کودک و نوجوان_تهیه و تنظیم: مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

جشن تولد دلفین کوچولو

خرسی كه موهایش ریخت !

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.