تبیان، دستیار زندگی
دو طوطی پر حرف توانستند مردی را پس از سال‏ها سکوت به حرف بیاورند! این مرد 14 سال پیش‏ بر اثر یک تصادف، مغزش آسیب دید و دیگر نتوانست صحبت کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طوطی های سخن آور

طوطی

بعد از 14 سال سکوت

دو طوطی پر حرف توانستند مردی را پس از سال‏ها سکوت به حرف بیاورند! این مرد 14 سال پیش‏ بر اثر یک تصادف، مغزش آسیب دید و دیگر نتوانست صحبت کند. پزشکان هم با تلاش زیاد نتوانستند برای او کاری انجام دهند. در طول این مدت، این مرد تنها در گوشه‏ای از منزل فقط به دو طوطی خود نگاه می‏کرد. این دو طوطی آنقدر پر حرفی کردند تا بالاخره توانستند این مرد را به حرف بیاورند. در اول این مرد فقط یک کلمه حرف زد و بعد 2 کلمه و ناگهان توانست دوباره صحبت کند. این مرد 35 ساله که حرف زدنش را به خاطر وجود طوطی‏ها می‏‏داند، تا به حال چند جفت از انواع طوطی‏ها را به خانه آورده و از آنها نگهداری می‏کند.

کارت تبریک قدیمی

کارت

دو همسایه‏ی انگلیسی سال‏هاست که برای هم فقط یک کارت تبریک می‏فرستند! یکی از این همسایه‏ها 52 سال قبل به اداره‏ی پست رفت و برای آنکه همسایه‏اش را خوشحال کند یک کارت تبریک با  عکس‏های کارتونی برایش فرستاد. مرد همسایه هم که کارت را دریافت کرده بود آن را با خوشحالی و با دقت فراوان تا سال بعد نگهداری کرد و این بار او همان کارت را به مناسبت سال نو برای همسایه‏اش فرستاد. به این ترتیب این 2 نفر هر سال همان کارت را برای همدیگر می‏فرستند. آنها امسال هم این رسم قدیمی را ادامه دادند و کلی هم خوشحال شدند.

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

*********************************

مطالب مرتبط

دوربین خوش‏اخلاق

فدا کاری خانم 93ساله

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.