تبیان، دستیار زندگی
یک حشره‌شناس آمریکایی از شناسایی حشره غول پیکری خبر داد که وزن آن سه برابر وزن معمول یک موش‌ و غذای مورد علاقه آن هویج است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شگفتی‌های حیوانات
حشره هویج خوار

بزرگترین حشره جهان که هویج خوار است!

یک حشره‌شناس آمریکایی از شناسایی حشره غول پیکری خبر داد که وزن آن سه برابر وزن معمول یک موش‌ و غذای مورد علاقه آن هویج است.

این جانور عجیب سنگین‌ترین حشره‌ای است که تاکنون در جهان شناسایی شده است.

مارک موفیت، حشره‌شناس دانشگاه کلورادو که این حشره را پیدا کرده می‌گوید: دو روز متوالی این حشره غول‌پیکر را در یک جزیره دوردست در نیوزلند تعقیب کردم تا توانستم آن را در حالی که هویج می‌خورد در دست‌های خود نگه دارم.

به گزارش روزنامه تلگراف، موفیت می‌گوید: از نظر وزنی این حشره سنگین‌ترین گونه‌ای است که تاکنون در طبیعت شناسایی شده است و وزن آن حدود سه برابر وزن یک موش معمولی است. این حشره عجیب شبیه به جیرجیرک بوده و بال‌های آن حدود 17 سانتیمتر است. حشره غول‌پیکر فقط در جزیره دورافتاده لیتل باریر در نیوزلند مشاهده شده است.

ماهی زباله جمع کن

ماهی زباله جمع کن

ماهی های مرکب خون آشام برخلاف نام دلهره آوری که برای آن ها انتخاب شده، هیولاهای خون آشام اعماق اقیانوس نیستند بلکه براساس نتایج یک مطالعه جدید، این جانوران در واقع نقش زباله جمع کن های کف اقیانوس ها را ایفا می کنند.

آن ها با استفاده از پیچک های بلند و پوستی خود زباله های دریایی را که در اعماق آب پراکنده هستند جمع آوری می کنند، سپس آن ها را با مخاط بدن خود می پوشانند و در نهایت زباله ها را می جوند و می بلعند.

این جانوران تا حدود 30 سانتی متر رشد می کنند، علاوه بر این طول عمر آن ها نیز هنوز برای جانورشناسان مشخص نشده است.

فرآوری:نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


منابع:شگفتی های زمین،مجله ی شاهد

مطالب مرتبط:

شگفتی‌های اقیانوس

موجودات نورانی دنیا

هایمانوبیس،حشره‌ای به شکل گل

هشت پای راه راه آبی و سفید

شگفتی‌های دنیای نهنگ‌ها

اسرار زندگی مورچگان و خداشناسی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.