تبیان، دستیار زندگی
خرگوش بی دم آمریکایی دارای بدنی گرد و کوچک است.پوست این حیوان پوشیده از خز قهوه ای رنگ است و چشم های درشتی دارد.این حیوان فاقد دم می باشد.طول این حیوان بین 6 و 8 اینچ (هر اینچ 54/2 ) و وزنش حدود 6 انس (31/1035 گرم) است.خرگوش بی دم آمریکایی را می توان در آ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خرگوش بی دم

خرگوش

خرگوش بی دم آمریکایی دارای بدنی گرد و کوچک است.پوست این حیوان پوشیده از خز قهوه ای رنگ است و چشم های درشتی دارد.این حیوان فاقد دم می باشد.طول این حیوان بین 6 و 8 اینچ (هر اینچ 54/2 ) و وزنش حدود 6 انس (31/1035 گرم) است.خرگوش بی دم آمریکایی را می توان در آمریکای شمال غربی یافت.

خرگوش

این حیوان معمولا در مناطق کوهستانی و پر از صخره دیده می شود.آن ها معمولا در ارتفاعات بین 8000 و 13000 پا زندگی می کنند.این خرگوش خانه اش را در میان سنگ ها می سازد.اگرچه این خرگوش ها به صورت   گروهی زندگی می کنند، اما از منطقه ی خودشان درمقابل خرگوش های دیگر محافظت می کنند.

خرگوش

غذای خرگوش بی دم آمریکایی گیاه است.این حیوان از انواع  گیاهان سبز مانند سبزه،زنبق های زرد،بوته های خار و نوعی کاهو تغذیه می کند.این خرگوش مقداری از غذایش را می خورد و بقیه ی آن را در کومه ی علف خشک ذخیره می کند.

خرگوش

این حیوان کومه ها را جابه جا می کند تا از آن ها در برابر باران حمایت کند یا اینکه منطقه ی خشک بهتری را برای آن ها پیدا کند.بعد از اینکه گیاهان خشک شدند،این جانور آن را به اعماق لانه اش در صخره ها می برد.خرگوش بی دم در طول سال کاملا فعال اشت.این خرگوش از غذایی استفاده می کند که در زمستان آن را ذخیره کرده بود.اگر ذخیره ی غذایش  رو به پایان باشد،او پی علف خواهد گشت.

خرگوش

خرگوش بی دم در بهار 2 یا 4 بچه خرگوش به دنیا می آورد.در هفته ی سوم یا چهارم،خرگوش بی دم دیگر به بچه ها شیر نمی دهد.در پایان هفته ی چهارم بچه ها مادرشان را ترک خواهند کرد.

خرگوش

خرگوش بی دم در روز فعالیت می کند.این حیوان روزها در پی غذا می گردد،از قلمرواش محافظت می کند،از خودش در برابر حیواناتی چون عقاب،شاهین،روباه وگرگ صحرایی مراقبت می کند و روی صخره ها آفتاب می گیرد.

مترجم:نعیمه درویشی

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

************************************

مطالب مرتبط

مورچه خواری در لباس ماهی

زرافه ای با پاهای گورخر

اژدهای کومودو

پروانه

جالوت بزرگ ترین سوسک دنیا

وال بزرگترین حیوان آبها

بزرگترین حیوان خشکی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.