تبیان، دستیار زندگی
حتما تا به حال آرزوها و خواسته های زیادی داشتی که تونستی بهشون برسی و شاید هم موفق نشدی.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرزوهای دست یافتنی
آرزو

حتما تا به حال آرزوها و خواسته های زیادی داشتی که تونستی بهشون برسی و شاید هم موفق نشدی.

این خواسته ها میتونه هرچیزی باشه: موفقیت در درس خواندن و قبولی کنکور، انتخاب شغل آینده، به دست آوردن وسیله یا هر فکری که آرزوی رسیدن بهش رو داشتی و یا خیلی چیزهای دیگه ای که هرکدوم ممکنه برای تو خیلی مهم باشه. آرزوها به هر شکل که باشند کوچک یا بزرگ با رسیدن بهشون حس خوبی به آدم دست میده. تا به حال فکر کردی نهایت آرزوهات چی می تونه باشه و چطور میشه به این آرزوها رسید؟

در طول تحصیل زمانی دوست داشتی که معدل بالایی بگیری و با تلاشت موفق شدی, یا اینکه مثلا دوست داشتی تو مسابقه ی مدرسه نفر اول بشی و شدی و... خیلی خواسته های دیگه که تونستی بهش برسی. اما گاهی هم شده که نتونستی به خواسته و آرزوهات برسی، اون موقع چکار کردی؟

مطمئنا ناامیدی و دست از کار کشیدن اولین و مهمترین گزینه ای که میتونه تو رو از رسیدن به آرزوهات بازداره.

شاید اینکه این آرزو چی باشه و رسیدن به اون سخت یا آسان خیلی مهم نباشه. مهم نوع فکری است که می تونه تو رو به آرزوهات برسونه.

اگر قرار باشه نیمه راه کم بیاری قطعا از رسیدن به هدف جا موندی. یادت باشه اعتماد به نفس یکی از راه های موفقیت و رسیدن به آ رزوهاست البته اعتماد به نفسی که بتونه به تو کمک کنه نه اینکه تو رو از ادامه راه باز داره. برنامه ریزی برای رسیدن به آرزوهات رو هیچ وقت فراموش نکن، سعی کن راه درست رو انتخاب کنی که برای این انتخاب میتونی از پدر و مادر و یا بزرگ ترها و دوستانی که برات قابل اطمینان هستند کمک بگیری.

اما از همه مهمتر، در طول مسیر همیشه باید توکلت به کسی باشه که فقط اون می تونه تو هر شرایطی خیلی محکم پشتت باشه و نگاهت کنه، یعنی خدا.

در مسیر رسیدن به آرزوهات موفق باشی.

زهرا فرآورده

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

زاویه‌ی دید

تمرکز روی هدف

کارنامه

زندگی‌ام را می‌کارم، زندگی‌ام را درو می‌کنم!

دوپینگ حافظه

آرزوهایی که اتفاق می‌افتند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.