تبیان، دستیار زندگی
جنگ میان گوگل و مایکروسافت به کنگره‌ی آمریکا کشیده شد و این دو غول فن‌آوری در جلسات جداگانه سنا و کمیته مجلس به تشریح مواضع خود در مورد آینده‌ یاهو پرداختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ غول‌های فن‌آوری به کنگره آمریكا کشیده شد !

جنگ ماکروسافت و گوگل

جنگ میان گوگل و مایکروسافت به کنگره‌ی آمریکا کشیده شد و این دو غول فن‌آوری در جلسات جداگانه سنا و کمیته مجلس به تشریح مواضع خود در مورد آینده‌ یاهو پرداختند.

به گزارش ایسنا، این جلسات که به منظور بررسی شراکت تبلیغاتی میان گوگل و یاهو تشکیل شد، مستقیم‌ترین برخورد در مبارزه سیاسی گسترش‌یافته میان شرکت‌های این دو غول فن‌آوری است.

این جلسات با تلاش مایکروسافت برای ترتیب دادن قراردادی با یاهو به بحث در مورد این‌که کاربران و تبلیغ‌کنندگان یاهو از ارتباط این شرکت با گوگل سود خواهند برد یا مایکروسافت کشیده شد.

گوگل به دلیل موقعیت برتر خود در بازار تبلیغات جست‌وجو به دفاع کشیده شد و دلایل توافقش برای فراهم کردن برخی از تبلیغات جست‌وجو برای بزرگ‌ترین رقیبش مورد تفحص دقیق قرار گرفت. ‍

این شرکت اینترنتی تنها پس از بحث‌های داخلی طولانی در مورد این که درگیری‌های سیاسی ارزش مبادرت به این ریسک را خواهد داشت به قرارداد با یاهو مبادرت کرد.

جنگ ماکروسافت و گوگل

برد اسمیت، مشاور کل مایکروسافت، احتمال حکم‌فرما شدن گوگل بر دروازه حساس جست‌وجوی اینترنت را مطرح كرد با این حال بر سر تلاش‌های مداوم این شرکت برای خرید بخش جست‌وجوی یاهو مجبور به دفاع شد. مایکل کالاهان، مشاور کل یاهو نیز مایکروسافت را به متحد شدن با کارل آیکان، سهامدار متنفذ به منظور تلاش برای ترغیب این شرکت اینترنتی به فروش اجباری دارایی‌های ارزشمندش وادار كرد.

بر اساس این گزارش جدیدترین پیشنهاد مایکروسافت برای خرید موتور جست‌وجوی یاهو هفته‌ گذشته از سوی این شرکت رد شد.

وکلای این شرکت‌ها بر سر گستردگی اتحاد گوگل، یاهو که قیمت‌ها را برای تبلیغ‌کنندگان افزایش داده و سرانجام به دادن تمامی بخش جست‌وجوی یاهو به گوگل منتهی می‌شود، به بحث و مجادله پرداختند.