تبیان، دستیار زندگی
مسیحیان نجران با یک هیئت شصت نفری به اتفاق چند نفر از روسا و بزرگان خود به عنوان نمایندگانی برای گفتگو با پیامبر اسلام به مدینه وارد شده بودند . ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی مسیحیان با پیامبر (ص)

مسیح ع

مسیحیان نجران با یک هیئت شصت نفری به اتفاق چند نفر از روسا و بزرگان خود به عنوان نمایندگانی برای گفتگو با پیامبر اسلام به مدینه وارد شده بودند .

از جمله مسائلی که در این گفتگو مطرح شده این بود که آنها از پیامبر پرسیدند ما را به چه چیز دعوت می کنی ؟ پیامبر فرمود : « به سوی خدای یگانه و اینکه از طرف او رسالت هدایت خلق را دارم و مسیح بنده ای از بندگان اوست و حالات بشر داشت و مانند دیگران غذا می خورد . » آنها این سخن را نپذیرفته و به ولادت عیسی بدون پدر اشاره کرده و آنرا دلیل بر الوهیت او خواندند ، اینجا بود که وحی نازل شد . ( سوره آل عمران / 59 و 60 )

در حقیقت قرآن با یک استدلال کوتاه و روشن به ادعای مسیحیان نجران درباره الوهیت مسیح پاسخ می گوید : که اگر عیسی بدون پدر به دنیا آمد هیچگاه دلیل بر آن نمی شود که او فرزند خدا یا عین خدا باشد ، زیرا این موضوع درباره آدم به شکل عجیب تری تحقق یافت ، او بدون پدر و مادر به دنیا آمد ، بنابراین همانطور که آفرینش آدم از خاک جای تعجب نیست و خداوند هر کاری بخواهد انجام می دهد . و « فعل و اراده » او هماهنگ است . همچنین تولد عیسی از مادر بدون پدر ، مسئله محالی نخواهد بود ؛ بلکه آفرینش آدم به مراتب شگفت انگیزتر است ، پس اگر نباشد این دلیل بر الوهیت باشد ، آدم به این موضوع سزاوارتر است .

( قصه های قرآن در تفسیر نمونه )