تبیان، دستیار زندگی
تمام تلاش ما برای این بود که محیط آرامش بخشی برای بیماران به وجود آوریم. با طراحی این ماکت سعی کردیم تا کاری کنیم که بیمیران از استرس دور باشند. برای ایجاد آرامش از مواردی هم چون رنگ های متنوع و موسیقی آرامش بخش واز آب نما ومحیط های سبز استفاده می کنیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان طراح مطب پزشکی آرام بخش

مصاحبه با دانش آموزان طراح مطب پزشکی آرام بخش

تبیان: سلام. بسیار خوش آمدید به نهمین جشنواره پژوهشی دانش آموزی تبیان. لطفاً مدرسه و گروهی که با آن در این جشنواره شرکت کرده اید را معرفی کنید:

به نام خدا من طناز رضوی هستم و دوستم ترنم گودرزی از مدرسه بهپویان علامه طباطبایی

تبیان: علت این که این پروژه را برای تحقیق خود انتخاب کرده اید چه بود؟ پیشنهاد این موضوع با دبیرتان بود یا خودتان انتخاب کرده اید که در این زمینه کار کنید؟

تمام تلاش ما برای این بود که محیط آرامش بخشی برای بیماران به وجود آوریم. با طراحی این ماکت سعی کردیم تا کاری کنیم که بیماران از استرس دور باشند. برای ایجاد آرامش از مواردی هم چون رنگ های متنوع و موسیقی آرامش بخش واز آب نما و محیط های سبز استفاده می کنیم واتاق بازی برای کودکان ایجاد کردیم.

تبیان: کمی در رابطه با پروژه خود توضیح دهید:

امروزه طراحی محل کار بر اساس اصول مهندسی، طبق نیاز افرادی که در آن محل کار می کنند و یا مراجعینی که به آن جا رفت و آمد می کنند انجام می گیرد نه بر اساس تجهیزات و ابزاری که قرار است در آن دفتر استفاده شود. در این صورت محیط کار تبدیل به محلی مناسب، جالب و آرامش بخش برای پرسنل آن محل خواهد شد که در این راستا مطب های دندانپزشکی نیز چنین وضعیتی دارند.

این پروژه دندان پزشکی دارای دو طبقه است که کودکان را از بزرگسالان جدا کرده.است.

مطب یا درمانگاه مکانی است که یک پزشک بخش مهمی ‌از روز خود را در آن می‌گذراند، بنابراین طراحی داخلی و چیدن وسایل درون این فضا، هم چنین رنگ‌ هایی که برای وسایل و دیوار ها استفاده می ‌شود بسیار با اهمیت است.

تبیان: جالب ترین نکته ای که طی انجام پروژه خود با آن مواجه شدید، چه بود؟

نکات زیادی بود که خود ما به آن بی توجه بودیم و فکر نمی کردیم چنین جزییاتی این چنین تاثیرات زیادی در ایجاد آرامش در محیط های پزشکی داشته باشد.

تبیان: آیا برنامه خاصی از طرف مدرسه برای شما در نظر گرفته شده بود؟

بله ما کلاس های معماری داشتیم با کلاس های سازه ماکارونی. برای این ماکت سازی ما آموزش کامل دیده ایم.

مصاحبه با دانش آموزان طراح مطب پزشکی آرام بخش

تبیان: از طرف خانواده چقدر مورد حمایت بودید؟

کار عملی که طی آن وسیله ای یا ماکتی ساخته می شود همیشه هم هزینه بر است و هم معمولاً بسیار زمان بر. در همه این موارد خانواده های ما از ما بسیار حمایت کردند.

تبیان: به نظر شما برای ارتقای سطح فرهنگ پژوهش محوری، چه کارهایی می توان انجام داد؟

اگر کلاس های پژوهشی در شاخه های متنوع و مختلف در مدارس برگزار شوند دانش آموزان می توانند بر اساس علاقه و استعداد خود کلاس انتخاب کنند و با این کار با انگیزه به این کار می پردازند. می توانند از این کلاس ها برای بهتر یاد گرفتن درس هایشان بهره ببرند و هم چنین می توانند بفهمند در چه رشته ای می خواهند ادامه تحصیل بدهند.

تبیان: فعالیت های خارج از مدرسه شما در چه زمینه ای است؟

کلاس نقاشی وکامپیوتر می رویم که مرتبط با این کار ما هم هست.

تبیان: نظرتان راجع به برگزاری جشنواره تبیان چیست؟

به نظر ما خیلی خوب و کامل بود فقط به نظر زمان آن طولانی است و واقعا گاهی خسته می شویم.

تبیان: از غرفه های دیگر هم دیدن کرده اید؟

بله خیلی جذاب بودند. یکی از کار ها یک سطل آشغال خاص بود که فقط موقعی که آشغال بالای سرش می گرفتند باز می شد و وقتی چیز دیگر به آن نزدیک می شد درش بسته می ماند.

تبیان: آشنایی شما با سایت تبیان چطور است؟ آیا برای پژوهش یا دروس خود از این سایت استفاده کرده اید؟

ما فقط برای کار های درسی و تحقیقاتی خودمان از این سایت استفاده می کنیم که در این مورد هم خیلی مفید بود.

تبیان: از شما دانش آموزان عزیز بسیار تشکر می کنیم که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید. امید واریم در همه زمینه های زندگی خود موفق باشید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: سارا یعقوبیان

تنظیم: نسرین صادقی