تبیان، دستیار زندگی
یاهو از به روزرسانی عمده و طراحی مجدد برنامه‌های همراه خود برای کاربران سایت به اشتراک گذاری عکس فلیکر خبر داده است. نسخه‌های به روز شده مربوط به هر دو سیستم عامل اندروید و IOS شرکت اپل هستند. در برنامه جدید که Flickr 3.0 نام دارد شاهد تغییرات اساسی در را
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مینا محمدی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاهو وارد رقابت با فیس بوک شد


یاهو از به روزرسانی عمده و طراحی مجدد برنامه‌های همراه خود برای کاربران سایت به اشتراک گذاری عکس فلیکر خبر داده است. نسخه‌های به روز شده مربوط به هر دو سیستم عامل اندروید و IOS شرکت اپل هستند. در برنامه جدید که Flickr 3.0 نام دارد شاهد تغییرات اساسی در رابط کاربری برنامه و برخی به روزرسانی های دیگر هستیم.

به گزارش فارس به نقل از مورنینگ نیوز، نسخه‌های به روز شده مربوط به هر دو سیستم عامل اندروید و IOS شرکت اپل هستند. در برنامه جدید که Flickr 3.0 نام دارد شاهد تغییرات اساسی در رابط کاربری برنامه و برخی به روزرسانی های دیگر هستیم.

یاهو و فیس بوک

از جمله تحولات مهم در این برنامه ارتقای امکاناتی است که در Flickr 3.0 برای دوربین‌های گوشی‌های موبایل در نظر گرفته می‌شود. این ارتقا موجب می‌شود که برنامه مذکور از این حیث چیزی کمتر از برنامه Instagram نداشته باشد.

در این برنامه چهارده فیلتر برای عکس‌ها در نظر گرفته شده تا کاربران در صورت علاقه آنها را بر روی عکس‌ها اعمال نمایند. ابزارهای ویرایشی خودکار یا قابل اعمال به طور دستی نیز علاوه بر فیلترها در نظر گرفته شده است.

همچنین کاربران در صورت علاقه می‌توانند تا 30 ثانیه ویدیو با کیفیت HD تهیه کرده و همان فیلترها و امکانات را بر روی ویدیو نیز اعمال کنند. قابلیت همگام سازی خودکار عکس ها و ویدیوها نیز آخرین قابلیت در نظر گرفته شده بر روی سرورهای مربوط به برنامه یاد شده است.

یاهو یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در زمینه اینترنت و نرم‌افزار فعالیت دارد كه توسط جری یانگ و دیوید فیلو در ژانویه سال 1994 تاسیس شد دفتر مرکزی آن در سانی‌ویل، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است. یاهو یکی از  سایت‌های اینترنتی است که امکانات زیادی مانند موتور جستجوی یاهو، ایمیل یاهو، یاهو! مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه های آنلاین، اشتراک گذاری ویدئو و عکس، ورزش های فانتزی و شبکه های اجتماعی را در اختیار کاربران اینترنت گذاشته است.

اما رفته رفته  یاهو كاربران خود را از دست داد به نحوی كه در حال حاضر طبق وب سایت معتبر الكسا در میان 10 سایت اول دنیا جایگاهی ندارد.

رفته رفته  یاهو كاربران خود را از دست داد به نحوی كه در حال حاضر طبق وب سایت معتبر الكسا در میان 10 سایت اول دنیا جایگاهی ندارد

روند نزولی یاهو از اواخر سال 2009 شروع شد تا جایی كه در اواخر این سال علاوه بر این، ترافیك موتور جستجوی یاهو هم 2 درصد كاهش یافت، ترافیك سایت های رقیب یاهو چون بینگ و گوگل به ترتیب 6 و 1 درصد افزایش داشت. یاهو چند باری هم تا مرز برشکستگی هم پیش رفت تا جایی که گوگل و مایکروسافت پیش قدم  برای خریدش شدند. در همین حال و هوا سکان کشتی به گل نشته ی یاهو را مریسا مایر به دست گرفت، خانم مایر پیشنیه ی درخشانی در گوگل داشته اما تصمیم به مهاجرت به یاهو را گرفت، زنی موفق در دره ی سلیکون ولی، بهتر است بدانید خانم مایر اولین زن متخصصی بود که وارد گوگل شد و به دلیل داشتن نفوذ کلام بالا همواره در لیست سخنرانان این شرکت هم بوده است.

یاهو و فیس بوک

در بیشتر پروژه هاس موفق گوگل حضور داشته و از فارق تحصیلان رشته ی هوش مصنوعی در دانشگاه استنفورد است.

برای یاهو، ماریسا مه‌یر پیروزی بزرگی محسوب می شود. وی از زمان تصدی‌اش در مقام ریاست شرکت یاهو تغییرات زیادی را در این شرکت بحران زده ایجاد کرد. به واسطه بهبود‌هایی که در صفحه اصلی یاهو در بخش‌های ایمیل،‌ورزش،‌آب‌و‌هوا، اخبار و Tumblr در هر دو نسخه موبایل و رایانه‌ای ایجاد شده،از جولای سال 2013 در میزان بازدید‌کنندگان این سایت افزایش قابل توجهی ایجاد شده‌است.

برای مثال اپلیکیشن جدید یاهو میل به تنهایی در میزان فعالیت روزانه کاربران یاهو میل 120 درصد افزایش ایجاد کرده‌است. مه‌یر بارها و بارها تاکید کرده که قصد دارد تمرکز یاهو را بر عادت‌های روزانه کاربران قرار دهد تا محصولاتی تولید شوند که بخشی از روزمرگی کاربران خواهند بود. ارزش سهام یاهو نیز از سال گذشته تاکنون 80 درصد افزایش داشته‌است.

مه یر و تیمش این بار به دنبال اپلیكیشنی مشابه اینستاگرام هستند و گویا موفق عمل كرده اند.

اینستاگرم شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و فیلم است که در اکتبر 2010 راه‌اندازی شد. فیس بوک در آوریل 2012، اینستاگرم را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد.گفته می‌شود اگر اینستاگرام همین رشد را حفظ کند، از فیسبوک بزرگتر خواهد شد. کوین سیستروم، از بنیان‌گذاران اینستاگرام و مدیر عامل شرکت Fast می‌گوید: این بزرگترین موجودیت در جهان خواهد بود.

با توجه به راه اندازی سرویس جدید یاهو برای موبایل كه مشابه اینستاگرام است، باید منتظر ماند و دید كه تغییرات جدید یاهو میل تا چه حدی در جلوگیری از ریزش كاربران و حتی افزایش كاربران این شركت موثر بوده

با توجه به راه اندازی سرویس جدید یاهو برای موبایل كه مشابه اینستاگرام است، باید منتظر ماند و دید كه تغییرات جدید یاهو میل تا چه حدی در جلوگیری از ریزش كاربران و حتی افزایش كاربران این شركت موثر بوده و مدیران شركت چه برنامه های جدیدی برای ارتقای وضعیت موجود و رقابت با غول های بزرگ ارتباطی چون گوگل و شبكه هایی نظیر فیسبوك در آینده اجرا خواهند كرد تا شاید دوباره در زمره 10 سایت پربازدید دنیا قرار گیرد.

مینا محمدی

بخش ارتباطات تبیان


مطالب مرتبط:

دانلود غیرقانونی یاهو و گوگل! 

گوگل از یاهو شکست خورد!

 یاهو ناامن تر می شود!